Za učitelje

Navodila za učitelje:

Igra je primerna za eno učno uro, vključno s končno ponovitvijo osvojenih ciljev.

Po koncu igre se s pomočjo prispodob v igri skupaj z učenci pogovorijo kaj je DNS strežnik, IP naslov in na splošno iskanje poti v omrežju. Učenci morajo skozi pogovor razumeti kateri del v igri je predstavljal element v realnosti. Ker je to druga triada in učenci še ne razumejo abstraktnih pojmov, si pri razlagi lahko pomagamo s skico, drugače pa se ne spuščamo v podrobnosti.

Del igralne plošče označen z rdečim pravokotnikom predstavlja DNS storitev. Naloga DNS je pretvoriti url naslov v IP številko, kjer so shranjeni podatki o iskani strani. Kot primer lahko podamo: Učenec Jaka je v brskalniku vpisal url: https://trijemusketirji.splet.arnes.si/. DNS storitev poda IP: 172.16.254.1.

Ko brskalnik pozna IP naslov, opremi paketek z IP številko. Paketek nato potuje po omrežju od usmerjevalnika do usmerjevalnika. Usmerjevalniki so predstavljeni z rumenimi puščicami v križiščih. Vsak usmerjevalnik pa ima shranjeno tabelo v kateri so podatki za usmerjanje. Za vsako IP število ve kam jo mora poslati. Za IP številke, ki ne ve kam naj jih pošlje, jih pošlje na pot k drugemu usmerjevalniku. Tabela usmerjevalnika je v naši igri predstavljena v desnem okvirju z naslovom navodila. Torej naloga usmerjevalnikov je, da ko paketek pride, pogleda v tabelo na katero pot naj jih odda ter jih preda do naslednjega usmerjevalnika. Tako paketki potujejo po omrežju vse dokler ne dosežejo cilja.

V igri je omrežje precej poenostavljeno. Učence moramo na to opozoriti. Prva ponastavitev je pri IP številkah. V igri imamo IP številke od 1 do 12. V realnosti je IP število iz 4 mest. Vsako mesto ločimo s “.” – piko. Vsako mesto lahko zasede vrednost od 0 do 255. Poenostavitev v igri je tudi v tem, da so v igri uporabljeni le javni IP naslovi.

 

 

(Skupno 45 obiskov, današnjih obiskov 1)